Studenti

FAQ - Često postavljena pitanja

KAKO POSTATI STUDENT OSS-a

1. Koji se studijski programi izvode na OSS-u i u kojem statusu?

Na OSS-u izvode se stručni prijediplomski i diplomski studiji, u redovitom i izvanrednom statusu. Sve o prijediplomskim studijima može se pronaći na poveznici, a o diplomskim studijima na poveznici.


 

2. Kako se upisati na prijediplomski studij na OSS-u?

Prijave i upisi obavljaju se preko portala www.postani-student.hr, gdje se mogu pronaći sve potrebne informacije. Na mrežnim stranicama Odjela, www.oss.unist.hr, tjedan dana prije objave konačnih rang lista, objavljuje se točan raspored i satnica upisa za kandidate koji su ostvarili pravo na upis.


 

3. Kako se upisati na diplomski studij na OSS-u?

Prijave i upisi obavljaju se u Studentskoj službi. Na mrežnim stranicama Odjela, www.oss.unist.hr, objavljuje se Natječaj za upis sa navedenim uvjetima i rokovima za predaju dokumentacije potrebne za rangiranje studenata. Nakon provedenog postupka rangiranja, na mrežnim stranicama objavljuju se rang liste, kao i točan raspored i satnica upisa za kandidate koji su ostvarili pravo na upis.


 

4. Kako se upisati na diplomski studij, ako je prethodno završen prijediplomski nesrodni studij od 180 ECTS-a?

Prije upisa diplomskog studija mora se završiti Program za stjecanje uvjeta za upis diplomskog studija. Na Odjelu se izvode tri programa i to: za upis diplomskog studija Menadžment trgovine i turizma, Računovodstvo i financije i Strojarstvo. Potrebne informacije nalaze se na mrežnim stranicama www.oss.unist.hr, na poveznici .


 

5. Može li se izvršiti prijelaz s drugog visokog učilišta i upisati na OSS?

Može, a uvjeti za odobrenje prijelaza, kao i rokovi za predaju molbe definirani su od čl. 18. do čl. 22. Pravilnika o studijima i sustavu studiranja, koji se nalazi na poveznici. Obrazac molbe za prijelaz s drugog visokog učilišta nalazi se na poveznici.

UPISI

1. Može li se izvršiti prijelaz s jednog studijskog programa OSS-a, na drugi srodni studijski program OSS-a?

Može, a uvjeti za odobrenje prijelaza, kao i rokovi za predaju molbe definirani su čl. 23. Pravilnika o studijima i sustavu studiranja, koji se nalazi na poveznici . Obrazac molbe za prijelaz na srodni studijski program nalazi se na poveznici.


 

2. Može li se nastaviti studirati nakon prekida?

Može, a uvjeti za odobrenje nastavka studija, kao i rokovi za predaju molbe definirani su čl. 46. Pravilnika o studijima i sustavu studiranja, koji se nalazi na poveznici. Obrazac molbe za nastavak studija nakon prekida nalazi se na poveznici.


 

3. Kada i kako se provode upisi u više godine studija?

Upisi u više godine studija provode se krajem rujna, a na temelju odluka vezanih za upis u višu godinu studija, koje donosi Senat Sveučilišta u Splitu i Odjel. Rokovi, uvjeti upisa i hodogram aktivnosti vezano za upis objavljuju se na mrežnim stranicama OSS-a www.oss.unist.hr 


 

4. Mora li student koji upisuje samo završni/diplomski rad upisivati novu akademsku godinu?

Mora, jer će bez upisa u novu akademsku godinu izgubiti status studenta.

AAI, X-ICE, POTVRDE

1. Što je elektronički identitet (AAI)?

Elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr je skup podataka o pojedincu koji se koristi za potrebe provjere identiteta i prava pristupa određenim mrežnim uslugama i resursima. Uporabom AAI identiteta dokazujete svoj identitet u online svijetu u svrhu pristupa uslugama vezanim za učenje, obrazovanje, studiranje i slično u obrazovnoj i znanstvenoj zajednici. Neke od usluga kojima možete pristupiti AAI identitetom su: studomat, moodle, e-građani, Eduroam (usluga pristupa besplatnom internetu kod nas i u inozemstvu), Edugain (globalni sustav akademskih usluga više zemalja), a popis svih usluga nalazi se na poveznici.


 

2. Kako dobiti elektronički identitet AAI@EduHr?

Nakon obavljenog upisa, podaci o osobnom elektroničkom identitetu šalju se na kućnu adresu studenta.


 

3. Što treba napraviti u slučaju gubitka podataka (lozinke) elektroničkog identiteta?

Potrebno je osobno doći u Službu za Informacijske tehnologije i zatražiti izdavanje novog identiteta.


 

4. Kako dobiti studentsku iskaznicu X-icu?

Nakon obavljenog upisa, Studentska služba podnosi zahtjev za izdavanje X-ice . Obavijest o preuzimanju objavljuje se na mrežnim stranicama Odjela www.oss.unist.hr 


 

5. Što treba napraviti u slučaju gubitka ili oštećenja studentske iskaznice X-ice?

Potrebno je javiti se u Studentsku službu, podnijeti zahtjev za izdavanje nove X-ice te platiti troškove izdavanja. Obrazac zahtjeva nalazi se na poveznici.


 

6. Kako dobiti potvrdu o statusu studenta?

Studenti imaju mogućnost preuzimanja potvrde s elektroničkim pečatom (e-potvrda), na službeni mail studenta (@oss.unist.hr), kao i u sustavu e-Građani. Zahtjev za izdavanje e-potvrda moguće je uputiti u bilo koje vrijeme putem modula Studomat, a generirane e-potvrde dostavljaju se automatski iz sustava na službenu mail adresu studenta.

Za izdavanje potvrda u Studentskoj službi, potrebno je doći u radno vrijeme službe, ili poslati zahtjev na mail referada@oss.unist.hr, isključivo koristeći se službenom mail adresom sa oss.unist.hr domene. 

ISPITI

1. Kako se prijavljuju ispiti?

Ispiti se prijavljuju putem Informacijskog sustava visokih učilišta (ISVU), koristeći programski modul Studomat kojem se može pristupiti na studomatima Odjela, ili preko bilo kojeg računala ili mobitela priključenog na Internet. Studomatu student pristupa AAI identitetom.


 

2. Gdje se mogu vidjeti termini ispita te rokovi za prijavu i odjavu ispita?

Ispitni termini objavljuju se na mrežnim stranicama Odjela www.oss.unist.hr, kao i u modulu Studomat, kojem student pristupa AAI identitetom. Rokovi za prijavu i odjavu ispita vidljivi su u modulu Studomat, a objavljuju se uz svaki ispit zasebno.


 

3. Može li se ispit prijaviti ili odjaviti nakon isteka roka za prijavu/odjavu?

Ne, prijave ili odjave ispita izvan predviđenih rokova, nisu moguće. Student je dužan voditi računa o zadanim rokovima.


 

4. Trebaju li se ispiti koji su kolokvirani prijaviti u ispitnom roku?

Trebaju, ispit koji je položen preko kolokvija student treba prijaviti za prvi ispitni rok koji je otvoren za taj predmet. Prijava ispita potrebna je zbog unosa ocjene u sustav. U protivnom, ocjena se ne može upisati pa je student dužan taj predmet ponovno upisati u sljedećoj akademskoj godini.


 

5. Što treba učiniti ako je ispit položen, a u modulu Studomat ocjena nije vidljiva, ili je upisana pogrešna ocjena?

Ako je ispit položen, a ni nakon sedam dana od objave rezultata ocjena još nije vidljiva u modulu Studomat, ili je unešena pogrešna ocjena, treba se javiti predmetnom nastavniku.


 

6.  Što napraviti ako ne mogu pristupiti modulu Studomat ili ne mogu prijaviti ispit?

Pristup modulu Studomat, kao i prijava ispita omogućava se tek po isteku zadnjeg dana predavanja, prema kalendaru nastave, od 00:00 sati. Ako se ni onda ne može prijaviti ispit treba se javiti u Studentsku službu.


 

7. Priznaju li se ispiti položeni na drugom visokom učilištu?

Da, a konačnu odluku o priznavanju donose predmetni nastavnici. Priznavanje ispita regulirano je čl. 60. Pravilnika o studijima i sustavu studiranja, koji se nalazi na poveznici.

Obrazac molbe za priznavanje ispita nalazi se na poveznici.


 

ZAVRŠETAK STUDIJA

1. Koji su rokovi za prijavu završnog/diplomskog rada?

Obrana završnog/diplomskog rada može se prijaviti u Studentsku službu u rokovima kako slijedi:

  • od 1. do 7. u mjesecu,
  • u ispitnim rokovima (zimski, ljetni i jesenski), prva tri tjedna ispitnog roka,
  • u kolovozu i siječnju nema rokova za prijavu obrane završnog/diplomskog rada.

 

2. Na koji način se prijavljuje tema završnog/diplomskog rada?

Tema završnog/diplomskog rada prijavljuje se putem sustava Sceduly.


 

3.  Što treba napraviti nakon obrane završnog/diplomskog rada?

Nakon što se putem modula Studomat vidi da je upisana ocjena završnog/diplomskog rada, potrebno je doći u Studentsku službu i preuzeti potvrdu o završetku studija i stečenom stručnom nazivu.


 

4.  Kako mogu preuzeti digitalne isprave o studiju (diplomu i dopunsku ispravu)?

Diploma i dopunska isprava o studiju (obje na hrvatskom i engleskom jeziku), šalju se na službenu mail adresu studenta, najkasnije 30 dana od dana obrane završnog/diplomskog rada. Digitalne isprave o studiju izdaju se za studente koji su diplomirali nakon 1.1.2024.

POSTUPCI PO ZAHTJEVU STUDENTA

1. Kako i kada se može zatražiti mirovanje godine?

Mirovanje studentskih prava i obveza regulirano je čl. 33. Pravilnika o studijima i sustavu studiranja, koji se nalazi na poveznici. Molbu za mirovanje godine (uz dokaznu dokumentaciju), u Studentsku službu podnosi student osobno. Ako je student, zbog zdravstvenih razloga, spriječen osobno dostaviti molbu, to u njegovo ime može učiniti član uže obitelji. Obrazac molbe nalazi se na poveznici.


 

2. Kako se može promijeniti status studenta, odnosno prijeći sa redovitog na izvanredni studij?

Molba za prijelaz na izvanredni studij podnosi se Studentskoj službi, isključivo u rokovima za upis u više godine studija. Obrazac molbe nalazi se na poveznici.


 

3. Može li se prijeći sa izvanrednog na redoviti status?.

Ne, izvanredni studenti ne mogu promijeniti status i nastaviti studij kao redoviti studenti.


 

4. Što je potrebno napraviti kada se promijeni ime i/ili prezime i/ili mjesto prebivališta?

Potrebno je javiti se u Studentsku službu i dostaviti dokument kojim se dokazuje nastala promjena, iz sustava e-Građani.

U slučaju promjene imena i/ili prezimena, potrebno je podnijeti zahtjev za izradu nove X-ice radi promjene podataka koji se na njoj ispisuju. Obrazac zahtjeva nalazi se na poveznici.


 

5. Koji je postupak ispisa sa studija?

Potrebno je podnijeti zahtjev za ispis i podmiriti troškove ispisa. Zahtjev se može podnijeti osobno, u Studentsku službu, ili na mail referada@oss.unist.hr. Obrazac zahtjeva nalazi se na poveznici.


 

6. Može li se zatražiti povrat uplaćene školarine u slučaju ispisa sa studija?

Može, uz uvjet da je ispis obavljen i zahtjev za povrat školarine podnesen do 30. listopada tekuće akademske godine. Uplaćena školarina, za koju se traži povrat, mora se odnositi na tekuću akademsku godinu. Obrazac zahtjeva nalazi se na poveznici.

BIO SAM STUDENT OSS-a

1. Kako se može dobiti potvrda sa stručnim nazivom u skladu s bolonjskim procesom, za studente koji su studij završili prema „starom“ programu?

Potrebno je Studentskoj službi podnijeti zahtjev za izdavanje potvrde o izjednačavanju stručnih naziva i podmiriti troškove postupka. Obrazac zahtjeva nalazi se na poveznici.


 

2. Kako se može dobiti uvjerenje o ujednačavanju stručnih naziva, u skladu s novim Zakonom?

Potrebno je Studentskoj službi podnijeti zahtjev za izdavanje uvjerenja. Detaljne upute nalaze se na poveznici.


 

3. Kako zatražiti prijepis ocjena i ovjereni nastavni plan i program, za diplomirane i ispisane studente?

Potrebno je osobno, ili putem maila referada@oss.unist.hr zatražiti prijepis ocjena i/ili ovjereni nastavni plan i program te platiti troškove izdavanja. Obrazac zahtjeva nalazi se na poveznici.