Odjel

Elektronički identitet
ListItem.Title

AAI@EduHr je autentikacijska i autorizacijska infrastruktura sustava znanosti i visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj.

Resursi i usluge koje rabe elektroničke identitete su pristup mreži i internetu te pristup računalnim resursima i aplikacijama. Detaljan popis usluga, resursa te sve informacije o AAI@EduHr sustavu možete pronaći na www.aaiedu.hr te www.carnet.hr.

Svoje podatke elektroničkog identiteta nastavnici mogu predignuti u Službi za informacijske tehnologije, ured 108.

E-mail

Svi studenti i djelatnici imaju pravo na e-mail adresu na poslužitelju Odjela. E-mail općenito glasi Ime.Prezime@oss.unist.hr

E-mailu se može pristupiti putem webmail usluge i to na adresama:
- za djelatnike: https://webmail.oss.unist.hr
- za studente: https://studentmail.oss.unist.hr

Ako za čitanje i slanje e-maila koristite neki e-mail klijent (primjerice Microsoft Outlook ili Mozilla Thunderbird), u njegovoj konfiguraciji trebate unijeti sljedeće parametre:

- incoming mail server (IMAP):

  • za djelatnike: mail.oss.unist.hr
  • za studente: student.oss.unist.hr
  • port 993, SSL/TLS s normalnom autentikacijom

- outgoing mail server (SMTP):

  • za djelatnike: mail.oss.unist.hr
  • za studente: student.oss.unist.hr
  • port 465, SSL/TLS s normalnom autentikacijom
Sustav za e-učenje Moodle

Moodle je sustav za upravljanje e-učenjem koji pruža nastavnicima punu računalnu podršku pri organizaciji i izvođenju online kolegija.

Kako je Moodle web aplikacija, dostupan je iz bilo kojeg od standardnih internet preglednika (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera…).

Moodle sustav Odjela se nalazi na web adresi https://moodle.oss.unist.hr.

Kratke upute nastavnicima za korištenje sustava Moodle nalaze se na poveznici.

Kratke upute za kreiranje testova u sustavu moodle nalaze se na poveznici.

Kratka uputa za kreiranje Moodle aktivnosti "Odabir (Choice)" nalazi se na poveznici.

Osobne internetske stranice
ListItem.Title

Svi studenti i zaposlenici Sveučilišnog odjela za stručne studije mogu postaviti svoje osobne internetske stranice na poslužitelj Odjela.

Adrese osobnih stranica:

djelatnici: http://personal.oss.unist.hr/~korisnicko_ime
studenti: http://student.oss.unist.hr/~korisnicko_ime
gdje je korisnicko_ime ono koje se koristi za čitanje e-maila.

Spajanje na poslužitelj FTP-om

djelatnici se spajaju na adresu personal.oss.unist.hr
studenti se spajaju na adresu student.oss.unist.hr
Preporučeni FTP klijent jest besplatni Filezilla (http://filezilla-project.org/).

Za spajanje na poslužitelj se koriste korisničko ime i lozinka za e-mail. U nekim FTP klijentima adresa za spajanje se naziva host ili host name.

Prebacivanje materijala (upload) na poslužitelj

Nakon spajanja potrebno je ući u public_html direktorij i tamo prebaciti materijal.
Početna stranica mora imati jedan od naziva:

index.html
index.htm
index.php
Ako početna stranica ne postoji, prilikom otvaranja web stranice izlistat će se sadržaj direktorija, ali su svi materijali (npr. skripte i ispitni primjeri) dostupni za preuzimanje.

Uvjeti korištenja usluge

Korištenjem ove usluge prihvaćate da nećete:

koristiti vulgarne izraze, ili bilo koje nazive koji su zaštićeni znak, naziv usluge ili neko drugo vlasništvo treće strane.
koristiti ovu uslugu u bilo kakvoj vezi sa lancima sreće ili bilo kakvim sličnim neprihvatljivim aktivnostima, komercijalnim ili ne.
iskorištavati, zlorabiti, omalovažavati, prijetiti ili na bilo koji način kršiti prava drugih osoba, tvrtki, organizacija ili grupacija (kao što je pravo na privatnost)
objavljivati, distribuirati ili raspravljati bilo koje vrste nedoličnih, uvredljivih, omalovažavajucih, nepristojnih, vulgarnih ili ilegalnih materijala ili informacija
lažno se predstavljati kao bilo koja javno poznata ili nepoznata osoba, predstavnik tvrtki ili bilo koje organizacije ili njihov poznanik.
objavljivati komercijalne sadržaje
Nepridržavanje uvjeta korištenja može dovesti do ukidanja korisničkog računa.

Napomena: za odobrenje pristupa poslužitelju studenti se trebaju javiti sistem inženjeru na admin@oss.unist.hr

Eduroam bežična mreža
ListItem.Title

Pristup eduroam mreži, servisima i sadržajima imaju samo oni članovi akademske zajednice koji posjeduju elektronički identitet dodijeljen od strane matične ustanove. Sve dodatne informacije dostupne su na www.eduroam.hr.

Svaki student i djelatnik Sveučilišnog odjela za stručne studije ima svoj elektronički identitet koji može koristiti za pristup raznim elektroničkim resursima. Jedan od tih resursa jest eduroam bežična mreža. Za pristup eduroam bežičnoj mreži potrebno je imati korisničko ime i lozinku, koji se nalaze na listu s podatcima elektroničkog identiteta dobivenog od strane sistem administratora.

Ukoliko nemate svoje podatke elektroničkog identiteta, iste je moguće predignuti u Kopilici 5, ured 108, uz predočenje indeksa ili X-ice radnim danom od 12:00 do 14:00 sati.

Upute za spajanje na eduroam mrežu

U slučaju problema s instalacijom na operativnom sustavu Microsoft Windows 10 dostupne su sljedeće upute.

Sustav za pohranu i dijeljenje datoteka u oblaku - Onedrive

Kratka uputa za korištenje sustava Microsoft Onedrive može se pronaći na linku, a u sustav se prijavljuje podacima elektroničkog identiteta (AAI@EduHR). Usluga je dostupna svim djelatnicima Odjela.

Svaki korisnik ima na raspolaganju 1TB diskovnog prostora dostupnog s bilo kojeg računala s pristupom internetu.

Informacijski sustav visokih učilišta ISVU

ISVU (Informacijski Sustav Visokih Učilišta) je projekt Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta pokrenut sredinom 2000. godine u sklopu programa informatizacije visokih učilišta u Republici Hrvatskoj.

Modul Nastavnički portal dostupan je putem Interneta, na adresi www.isvu.hr/nastavnici i putem tog modula nastavnici za pojedine predmete mogu unositi:

  • tjedni plan nastave za predavanja i vježbe
  • opis predmeta i popis literature
  • konačne ocjene ispita
  • diplomske ili završne zadatke
  • teme

Kratke upute za korištenje ISVU nastavničkog portala nalaze se na poveznici.

Upute za korištenje novog ISVU Nastavničkog portala (2022.) nalaze se na poveznici.

Softver Turnitin
Upute za korištenje softvera za provjeru autentičnosti radova Turnitin (Srce). Opširnije...
Rezervacija učionica - Sceduly

U Sceduly sustavu dodana je nova značajka koja omogućava rezervacije dvorana ovlaštenim osobama i/ili grupama, s automatskom kontrolom preklapanja.

Rezervacije je moguće dodati za:

  • kolegije – vidljivo unutar profila studenata i nastavnika, te u rasporedu studija i rasporedu dvorane
  • ostale rezervacije – vidljivo unutar profila nastavnika, te rasporedu dvorane

Značajka se nalazi na profilu korisnika, unutar kalendara, gumb Dodaj -> Rezervacija dvorane.

Za rezervaciju amfiteatra (KOP_II_113) potrebno je zatražiti posebno odobrenje.

Prijava kvara

Na sljedećem linku možete prijaviti kvar ili određeni nedostatak Službi za tehničke poslove i održavanje. 

Također, moguće je podnijeti zahtjev s određenim potrebama Službi za pomoćne poslove (čistačice). 

Za prijavu u sustav koristite AAI identitet.

Sceduly

Aplikacija za digitalizaciju nastavnih i nenastavnih poslovnih procesa visokih učilišta Sceduly.

Za prijavu u sustav koristite AAI identitet.
 

Putni nalozi

Unos i pregled putnih naloga u aplikaciji "KONTO" za djelatnike Odjela.

Za prijavu u sustav koristite AAI identitet. Uputa za korištenje nalazi se na linku.


 

Sigurno surfanje

Skup osnovnih informacija za podizanje svijesti i edukaciju o kibernetičkoj sigurnosti na jednom mjestu: Sigurna knjižica (PDF)